Jangan sesekali kalian setuju dengan kebathilan..jangan sesekali kalian benarkan kebathilan..jangan sesekali kalian bersama dengan kebathilan..jangan sesekali kalian campuri kebenaran dengan kebathilan..jangan sesekali kalian meletakkan kebathilan melepasi kebenaran..barulah kalian menjadi orang yang benar di atas kebenaran..

Sunday 2 December 2012

Testimonial: Kes 10

NAMA
:
Haji Abd Rahman Jesudas
ALAMAT
:
522, Jalan Tengkera, Tengkera, 75200 Melaka.
TARIKH LAHIR
:
24 Julai 1951
JANTINA
:
Lelaki
BANGSA
:
India
AGAMA
:
Islam
TARAF PENDIDIKAN
:
Ijazah (Royal Melbourne Australia)
TARAF PERKAHWINAN
:
Berkahwin
TARIKH MULA DATANG KE RAUDHATUL IKHLAS
:
September 2011

Saya bersumpah atas nama ALLAH bahawa apa yang saya nyatakan adalah benar dan sekiranya tidak benar saya sanggup dilaknati ALLAH s.w.t.

SEBAB DATANG KE RAUDHATUL IKHLAS:

Untuk Tanya apa sebab Imam Alias tidak terlibat dalam tabligh dan ingin mengetahui tentang pengelibatan dengan seorang ustad dalam kumpulan zikir.

KEADAAN SEKARANG:
(Nyatakan perubahan-perubahan yang dirasai selepas mendatangi Raudhatul Ikhlas)

Diri merasa begitu tenang sekali.

Saya sentiasa sedar bahawa diri ini ialah cuma hamba kepada ALLAH dan tiada apa-apa pun yang lebih berkuasa melainkan ALLAH s.w.t. Saya sentiasa percaya dan bersyukur terhadap setiap ketentuan yang diaturkan oleh ALLAH s.w.t.

Saya juga mengetahui betapa pentingnya amalan zikir dalam kehidupan harian.

KEADAAN SEBELUM MENDATANGI RAUDHATUL IKHLAS:
(Tuliskan dengan ringkas keadaan diri, masalah dan sebagainya sebelum mendatangi Raudhatul Ikhlas)

Jiwa tidak tenang dan menghadapi pelbagai masalah kewangan dan keluarga.

Saya lebih meyakini kegiatan tabligh lebih dari yang lain. Saya diyakini dan dinasihati oleh ahli tabligh bahawa segala kesusahan dan kesulitan akan selesai jika keluar 4 bulan.

Saya memandang rendah, kurang yakin dan tiada rasa hormat pada kewibawaan terhadap Imam Ja’afar dan ahli-ahlinya. Saya rasa hairan dan geli hati melihat penampilan seorang ketua yang disanjungi oleh ahli-ahlinya. Terutamanya terhadap pemakaian Imam yang memakai serban berwarna biru.

KOMEN ANDA MENGENAI RAUDHATUL IKHLAS DAN JALAN INI
Saya yakin jalan ini adalah jalan yang ditunjuk oleh ALLAH dan nabi.

No comments:

Post a Comment