Jangan sesekali kalian setuju dengan kebathilan..jangan sesekali kalian benarkan kebathilan..jangan sesekali kalian bersama dengan kebathilan..jangan sesekali kalian campuri kebenaran dengan kebathilan..jangan sesekali kalian meletakkan kebathilan melepasi kebenaran..barulah kalian menjadi orang yang benar di atas kebenaran..

Friday 12 October 2012

HIDUP DI DUNIA DAN AKHIRAT



Sedarlah, hidup di dunia ini nilainya kurang 1 peratus jika dibanding dengan kehidupan di akhirat. Jika kita merasa nikmat dalam kekayaan, rasa nikmat itu kurang 1 peratus rasa nikmat di akhirat.. dan jika kita rasa sengsara hidup di dunia, rasa sengsara itu kurang 1 peratus rasa sengsara di akhirat. 

Dan ingatlah mati di dunia ini merupakan titik mula kehidupan di akhirat, jika kita gagal maka akan gagallah selama-lamanya.

Cuba fikirkan..adakah kita mahu menggadai kebahagiaan hidup di akhirat dengan kelekaan kesenangan dunia yang nilainya kurang 1 peratus nikmat akhirat? Tidakkah kita mahu merasa sedikit sengsara menolak godaan-godaan dunia untuk mengelak sengsara yang berlipat kali ganda besarnya di akhirat kelak?

No comments:

Post a Comment