Jangan sesekali kalian setuju dengan kebathilan..jangan sesekali kalian benarkan kebathilan..jangan sesekali kalian bersama dengan kebathilan..jangan sesekali kalian campuri kebenaran dengan kebathilan..jangan sesekali kalian meletakkan kebathilan melepasi kebenaran..barulah kalian menjadi orang yang benar di atas kebenaran..

Friday 12 October 2012

PERLAWANAN BOLA SEPAK



Dalam perlawanan bola sepak yang mengambil masa selama 90 minit, setiap pemain perlu berjuang sehingga minit yang terakhir bagi mencapai kemenangan. Tiada gunanya kita bermain dengan cemerlang dan mampu mengawal permainan selama tempoh 89 minit tetapi pada satu minit terakhir kita terleka dan pasukan lawan dapat menjaringkan gol kemenangan.
Untuk mencapai kemenangan, setiap pemain perlu bermain bersungguh-sungguh sehingga tamat masa perlawanan kerana dengan sedikit kelekaan kita boleh tertewas.

Cuba fikirkan..jika sepanjang hayat, kita banyak beramal soleh..banyak solat, puasa, umrah dan haji serta banyak bersedekah..tetapi, pada akhir kalam kita disesatkan oleh iblis. Adakah kita telah menetapkan matlamat perjuangan menentang iblis dan konco-konconya itu sehingga akhir kalam? Atau berputus asa dalam perjuangan dipertengahan perjuangan?

No comments:

Post a Comment