Jangan sesekali kalian setuju dengan kebathilan..jangan sesekali kalian benarkan kebathilan..jangan sesekali kalian bersama dengan kebathilan..jangan sesekali kalian campuri kebenaran dengan kebathilan..jangan sesekali kalian meletakkan kebathilan melepasi kebenaran..barulah kalian menjadi orang yang benar di atas kebenaran..

Wednesday 28 November 2012

Testimonial: Kes 3

NAMA
:
Arifin bin Jalil
ALAMAT
:
Taman Koperasi Serkam Melaka
TARIKH LAHIR
:
18.10.1954
JANTINA
:
Lelaki
BANGSA
:
Melayu
AGAMA
:
Islam
TARAF PENDIDIKAN
:
-
TARAF PERKAHWINAN
:
Berkahwin
TARIKH MULA DATANG KE RAUDHATUL IKHLAS
:
September 2012


Dengan nama Allah, saya bersumpah bahawa apa yang saya nyatakan ini adalah benar, jika saya tipu saya rela dilaknat ALLAH.

SEBAB DATANG KE RAUDHATUL IKHLAS:
Mencari kebenaran di sisi ALLAH.


KEADAAN SEKARANG:
(Nyatakan perubahan-perubahan yang dirasai)

Sekarang saya tidak merokok, hidup saya tenang, dalaman dan luaran telah banyak berubah. Saya dapat mengetahui tentang sekatan tujuh pintu langit dan dapat mempraktikkannya.

Sekarang baru saya sedar bahawa saya ini hamba ALLAH yang hina dan tiada daya upaya tanpa pertolongan Nya.


KEADAAN SEBELUM MENDATANGI RAUDHATUL IKHLAS:
(Tuliskan dengan ringkas keadaan diri, masalah dan sebagainya sebelum mendatangi Raudhatul Ikhlas)

Pada muda saya seorang pemabuk, penzina, penjudi, panas baran serta cepat marah dan segala benda telah saya lakukan. Saya bermain ekor dan banyak lagi maksiat yang saya lakukan. Saya merupakan perokok tegar.

Saya pernah belajar ilmu yang tidak benar dan banyak menggunakan perewang-perewang dan khadam-khadam ayat. Saya beramal kerana nak kuat dan gagah. Saya pernah bersuluk untuk tujuan sesuatu di gua Sulaiman.

KOMEN ANDA MENGENAI RAUDHATUL IKHLAS DAN JALAN INI
Inilah satu-satunya jalan yang dapat mengubah diri saya. Inilah jalan yang menunjukkan jalan mendekatkan diri kepada ALLAH. Kunjungilah Raudhatul Ikhlas kepada sesiapa yang ingin kembali kepada ALLAH.

No comments:

Post a Comment